وحید واحدجوان

آثار گفتاری و نوشتاری

وحید واحدجوان

آثار گفتاری و نوشتاری

وحید واحدجوان

*محقق حوزه علمیه قم
*عضو هیأت علمی دانشگاه تهران

طبقه بندی موضوعی

 

سلام. دو سوال درباره روح داشتم. آیا روح، ترسناک است؟ سوال دوم اینکه: روح اشرار و انسانهای بد، می‌توانند به ما آسیبی بزنند؟

 

 

 

آیا روح، ترسناک است؟

 

بیشتر ترس‌ها از روح، به ذهنیت افراد بر می‌گردد. 99 درصد آنها به وهم و خیال افراد مربوط می‌شود. فرد که خودش از مرگ می‌ترسد لذا آنچه که به این مساله مرتبط می‌شود برایش ترسناک می‌شود.

اینها واقعیت‌های وهمانی دارد.

به کسی گفته بودند اگر بروی و در شب، میخی به یکی از قبور در قبرستان بکوبی،‌ فلان اندازه جایزه داری و آن شخص رفته بود این کار را با عجله انجام دهد میخ را اشتباها به لباسش که روی قبر افتاده بود کوبیده بود و موقع برخاستن لباسش گیر کرده بود و خیال کرده بود صاحب آن قبر او را گرفته و همان جا سکته کرده بود. اینها با توجه به ذهنیت‌ها و طرز فکرها رخ می‌دهد.

تخیلات، قصه‌ها، افسانه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها و ... نگرش‌های نادرستی در افراد ایجاد می‌کند که منشا ترس و اضطراب می‌شود.

لذا برای کسی که واقعیت روح را می فهمد، روح به هیچ عنوان، ترس ندارد.

 

روح اشرار و انسانهای بد، نمی‌توانند آسیبی بزنند؟

 

اشرار و انسانهای بد، بعد از مرگ، به قدری گرفتار اعمال و رفتارها و خلقیات دنیوی خود هستند که نمی‌توانند آسیبی بزنند. آنها دستشان باز نیست، در حبس هستند. گرفتار و اسیرند.

بعضی وقتها در جاهایی، جا به جا‌یی‌هایی شاید ایجاد شود که نباید به روح، ربطش داد. بلکه اولا باید دنبال عامل و سبب واقعی و اصلی بود. در خیلی از موارد بعد از مدتی معلوم شده، توطئه‌ای از جانب برخی نزدیکان و انسانها بوده و برای اینکه رد، گم کنند به روح نسبت می‌دادند.

در برخی از موارد که احتمالش را رد نمی‌کنم (اما بسیار بسیار، کم و نادر است) نیروهایی هستند که در زندگی انسانها دخالتهایی می‌کنند، دست به شیطنت‌هایی می‌زنند منتها اینها ارواح انسانی نیستند. اینها ممکن است از جن‌ها و شیاطین باشند که باید در جای خود مورد بحث قرار گیرد.

 

موفق باشید

 

انتها /

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی